Informacja dotycząca deklaracji składanej od 1 lipca 2021 r. do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB)

W związku z uruchomieniem od 1 lipca 2021 r. przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) każdy właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek złożyć do CEEB deklarację dotyczącą źródeł ciepła i spalania paliw.

Deklarację można wysłać przez internet, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (aplikacja ZONE) po zalogowaniu się przez profil zaufany lub e-dowód na stronie: https://ceeb.gov.pl/.

Osoby, które nie mogą skorzystać z tej formy składania deklaracji, mają możliwość złożenia jej w formie papierowej w siedzibie Urzędu Miasta Inowrocławia przy al. Ratuszowej 36  w Inowrocławiu, w biurze podawczym, w dni robocze w godzinach pracy urzędu od 7.30-15.30.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) jest mechanizmem informatycznym, który posłuży do zidentyfikowania źródeł niskiej emisji z budynków. Kryterium wpisu budynku do systemu stanowi moc źródła. W związku z tym, w CEEB są objęte budynki mieszkalne, budynki użyteczności publicznej, w tym małe lokalne ciepłownie, zakłady produkcyjne, magazyny, garaże, gospodarstwa rolne, a nawet kościoły i szpitale pod warunkiem, że nominalna moc cieplna wykorzystywanego źródła spalania paliw nie przekracza 1MW.

Przepisy zakładają 12-miesięczny termin na złożenie deklaracji CEEB do Prezydenta Miasta Inowrocławia dla budynków już istniejących – licząc od 1 lipca 2021 r. oraz 14-dniowy dla nowo powstałych. Niezłożenie deklaracji zgodnie z art. 27h ust.1 ustawy z 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw jest zagrożone karą grzywny.